KLIK KLIK

heartbeat.my

Isnin, 9 Ogos 2010

PULAU PAYAR MARINE PARK YG BEST

Sempena sambutan ulang tahun perkahwinan kami yg ke 6 kami ke PULAU PAYAR, (sebenarnya secara kebetulan sj)

Hubby ada urusan kerja kat sana, so apa lg saya pastinya menjd pengikut setia, he he he (sambil menyelam minum air).

Kita org bertolak ke Pulau Payar dlm kul 6 ptg hari Jumaat dgn bot jabatan.

Dua sejoli (nie honeymoon yg keberapa kalipun x tau)
nanti bila Puteri besar, dah bleh baca blog mama, mesti puteri bising punya sb dia asyik kena tinggal jer
wajah pujaan hatiku,
tlg tgk baik2 tau, klau jumpa mamat nie kat luar jgan  ngorat plak, (dah berpunya)

nie semua kawan2 hubby
Masa sampai sana hari dah mlm, so tak dpt la nak tgk pemandangan pulau tu
(dlm hati tak sabar2 nak tunggu siang)

Waktu mlm kat sini sunyi, sb pelancong tak dibenarkan bermlm kat sini.
Nie muka baru bangun tidoq,
bangun pagi terus pi jeti nak tgk ikan,
gambar tak clear sgt, biasa la guna camera murah,
tp memang pemandangan kat sana cukup cantik.
anak ikan yu pun ada tau, dok main2 kat tp pantai jer.
lepas sarapan terus ikut member hubby pi menyelam,
dia org la yg menyelam, kami laki bini dok la tunggu kat dlm bot aja.
tp tak semua yg ikut pun,
ada member hubby yg stay kat Pulau utk siapkan kerja dia org.
nie ler rupa Pulau Payar dari jauh, tak besar manapun.
semangat tul dia org nie nak menyelam,
tp lepas habis menyelam siap muntah2 lg sb mabuk,

selesai xtvt kat laut, kita org balik ke pulau,
Terkejut saya sb kawasan pulau dah penuh ngan pelancong,
pada hal td masa kita org pi menyelam, Kaw. pulau tu sunyi lg.
Kalau tak silap saya Pelancong hanya boleh dtg dari pukul 10 pg sampai kul 3 ptg aja. dan tak di benarkan bermlm kat sana yer tuan2.
tgk ramai kan........
tgk betapa byk nya ikan2 tu,
sampa ke tepi pantai pun ada ikan tau....
cik hubby sempat temankan saya mandi laut kejap aja,
sb dia nak selesaikan keja dia,
so tinggal la sya sorang2 kat sana,
syok gila...
mcm tak percaya plak ada tempat cantik mcm nie kat area Kedah nie.
Kita org bertolak balik dlm kul 3 ptg,

Kalau ada peluang nak pi lg nie...

8 ulasan:

Mother of Two berkata...

sy pun pernah ke sana 10 tahun lepas.xpdc berkayak dari kuala perlis smpi pulau payar. bermalam dlm tent 3 mlm. tapi air tawar sgt limit...jadi kerbau semua. tapi tempat tu masyaallah mmg cantik sgt2 cantik...

MamaYatie berkata...

wow..bestnya 'terapi ikan'...

hajarus berkata...

wow bestnyer... ikan2nyer banyak... hajar memang sker tgk lautan... cantik...

syariza09 berkata...

Kedah ada tempat mcm ni..huuiihh tak sangka no..seronoknya dpt tgk ikan secara dekat

yanmie berkata...

salam,

bestnya gi bercuti :)

alyyani berkata...

seronok nye! mcm best je pulau ni. lama sungguh tak ke pulau..

ALoNa Cintamaniszlite berkata...

syok sekali sekala mandi laut ni. leh baik segala gtal2 kat kulit kita, hehe..
tp kalo air termasuk mata..adeii..pedihnya..masin!! hoho

mummy_adam berkata...

cantik nyer..

klik2