KLIK KLIK

heartbeat.my

Isnin, 8 Februari 2010

TUJUAN SEBENAR KE KEMBOJA

kat pintu sempadan kemboja
Nampak tak bas tu, bas yg kita org naik pun lebih kurang mcm tu ler
kat pintu sempadan kemboja nie banyak kasino
bangunan2 rumah kedai kat kemboja
jln yg kita org lalu utk sampai ke perkampungan islam kemboja
cuba tgk betul2 aper yg dia org sedang bakar tu. sb tgk adengan nie ler saya tak lalu nak makan ari tu.
Akhirnya sampai jg tempat yg di tuju. masjid nie di bina atas sumbangan umat islam dari negara luar
Sesi penyampaian sumbangan, tgk myhubby ader gaya YB tak?
Masa mula2 tgk rumah umat islam kat sini, rasa sayu jer hati nie, mcm satu kejutan,
Rasa bersyukur sgt saya menjadi rakyat MALAYSIA.
betapa susahnya kehidupan mereka kat sini.
sebahagian penduduk kg yg dtg menyambut kedatangan kami
Perjalanan kami teruskan ke satu lg perkampungan islam,
jln penuh dgn debu, sb musin panas
Masjid kat kg nie kalau tak silap, dibina atas sumbangan seorg dermawan dr MALAYSIA.
Rumah kat sini lebih tersusun, dr kg pertama.
sesi penyampaian sumbangan
masa sampai kat sana dah nak masuk waktu Zohor, so rombongan lelaki sembahyang jemaah kat masjid nie
kami dijamu dgn buah bidara & buah mata kucing yg dia org tanam sendiri.
mula2 tak sampai hati nak mkn, tp disebabkan terlulu lapar, kita org makan juga sikit.
bergambar dgn penduduk kg
Untung ler pak cik jual ais krim nie, sbnyer hampir kesemua ais krim dia kita org borong utk budak2 kg tu,
Hubby pun tak ketinggalan beli ais krim utk budak2 kat sini.
Dlm perjalanan keluar dari kemboja
lepas keluar dari kemboja kita org shopping kat sini,
Dari sempadan kita org terus bertolak ke Bangkok, bertolak dlm pukul 6.30 ptg dan sampai Bangkok dlm kul 11.00 mlm.
Nie ler nama hotel yg kita org duduk kat Bangkok, IBIS HOTEL nasib baik bukan IBLIS,
Rupa bilik yg kita org utk dua mlm di bangkok nie
walaupun saiz bilik tak besar mana, tp cukup selesa

1 ulasan:

ALoNa [CintamaniszLite] berkata...

beruntung hang dpt pengalaman cenggini...
mesti ingat sampai bila2...

klik2