KLIK KLIK

heartbeat.my

Jumaat, 31 Ogos 2012

CERITA RAYA KAMI

Tahun nie lain sikit dari tahun2 sebelumnya, sb sya tengah mengandung so tak der la baju raya yg cantik2 utk sya.

Lg pun tahun nie raya pertama kita org beraya di kg sya, selalunya ptg raya pertama baru balik kg utk ziarah pusara ayah & bonda. Tp tahun nie pg2 lg kami dah balik kg & myhubby solat sunat raya di kg sya & dpt ler sya ziarah pusara ayah bonda di pg raya pertama.

Syukur tahun nie sya dpt beraya dgn kakak2 sya di pagi raya pertama. sb dah byk tahun kami beraya berasing & dgn keluarga masing2 jer. 

Ptg baru kita org balik kg myhubby plak 

Jom layan foto raya sya
Rumah pertama yg kami terjah selepas solat raya.
sebelah kiri & kanan tu kakak2 sya  :)
rumah mak jang (mak saudara)
rumah kedua (rumah mak lang)
dah selesai kat sini kita org ke rumah saudara yg lain plak, tp foto x der, sb dah malas nk keluarkan kamera :)....
Selesai beraya di kg sya, kita org balik umah dulu utk rehat & mandi...
lg pun puteri tidoq, kena tunggu dia bangun dulu, lepas tu terus gerak balik kg hubby plak...
Balik kg hubby ambik mak & adik ipar terus gerak ke kg tok wan hubby plak 

Sampai jer rumah tok wan, kita org ramai2 dgn sepupu hubby bergambaq kat tepi sawah tok wan
sebahagian sepupu hubby, sepupu hubby nie ramai sebenarnya, nie kira separuh jer
bila dah mlm ada sesi bagi duit raya utk kanak2, org tua pun bleh dpt gak, janji beratur jer :)
puteri yg dah tahu makna duit raya
selesai sesi bagi duit raya, ada sesi bahagi bunga api plak utk kanak2
 sakan depa main bunga api mlm tu...
 yg tua2 dok tgk jer la budak2 main bunga api, nk join malu plak...
 puteri pun dah berani main bunga api....

Hari kedua kami balik kg sya lg sekali, sb kakak kat kg buat mkn2 sikit. 
nasib baik dekat, bleh ulang alik :)...
dah kenyang mkn... jom ler kita balik :) 

4 ulasan:

Marsha~ berkata...

meriahnyeeeeeee..... jeles... sy tak banyak beraya sangat pun... satu hari dpt cover 1 2 rumah je.. hehe

Marsha~ berkata...

meriahnyeeeeeee..... jeles... sy tak banyak beraya sangat pun... satu hari dpt cover 1 2 rumah je.. hehe

Sue-Rya Qistina berkata...

amboi..meriah sungguh raya akak ye.
merah mak ngah. sama la kita. tema thn ni pun merah jugak. hehehe :)

ana-kirana berkata...

meriahhh!!1seronok dpt gambar ramai2

klik2